Zbrody.cz

23 Bře, 2009

Obrázky v reklamě na Facebooku

Autor: Petra Brodilová | Rubrika: Internetový marketing

Facebook Ads se od klasických textových PPC inzerátů kromě jiného liší možností vložit do inzerátu vlastní obrázek. Zaměřila jsem se na nedostatečné i inspirativní využití tohoto obrázku v inzerátu.

Nepleťte komunitu

První problém, který s tímto inzerátem mám, je jeho sdělení. Kdo z vás nyní myslí na to, čím se bude chlubit v domově důchodců?

facebook_zazitky

Co třeba sdělení: Ukažte svým přátelům na Facebooku, jak řídíte tank! Darujte svému šéfovi k narozeninám jízdu v pořádném traktoru!

Další závada tohoto inzerátu je přímo v jeho významu. Jelikož je obrázek tvořen textem (Zážitky.cz), může snadno dojít k tomu, že uživatel přečte inzerát i s obrázkem. Jak potom inzerát působí? Slibuje zážitky v domově důchodců. Pro někoho možná zajímavá nabídka, ale takto to tvůrce pravděpodobně nemyslel.

Obrázek není banner

Jak to vypadá, když si inzerent splete obrázek s bannerem, můžete posoudit v druhém příkladu:

dermacol_facebook

V inzerátu jsem zaznamenala tyto nedostatky:

  • Pro část uživatelů jsou text i logo v obrázku nečitelné.
  • Samotný text inzerátu opakuje sdělení z obrázku. Není škoda se opakovat?
  • V inzerátu jsou typografické chyby. Soutěžíme o 100 000 nebo o 100.000?

Obrázková symbióza

Jak by to mohlo vypadat, pokud by inzerenti nad obrázkem v inzerátu více přemýšleli? Inspirujte se následujícím inzerátem Šperky.cz:

sperky_fb

Obrázek hezky ukazuje to nejlepší, co si může žena (inzerát je cílen pravědpodobně přímo na ženy) na tomto e-shopu vybrat. Atraktivní obrázek je navíc velmi střídmě doplněn i o značku e-shopu Sperky.cz.

Na Facebooku, kdy uživatel vidí stejné reklamy několikrát denně, je více než důležité se na volbu obrázku soustředit. Právě obrázek je často důvodem, proč si uživatel přečte i váš text a následně se i proklikne na vaše stránky. Využijte tedy možnosti, kterou vám Facebook Ads nabízí, naplno. O obrázcích přemýšlejte a testujte je.

Jaké máte zkušenosti s testováním obrázků na Facebooku vy? Obrázky zkoušíte a obměňujete, nebo do inzerátu vložíte první obrázek, který máte po ruce?

6 komentářů k příspěvku "Obrázky v reklamě na Facebooku"

1 | Jiří Sekera

23. 3. 2009 v 14.30

Avatar

Osobně bych prvnímu (zážitkovému) inzerátu vytkl hlavně logotyp v obrázku – ten mě nijak nezaujme, natož aby se mi asocioval s nabídkou.

Hlavně jsem chtěl ale podotknout, že zápis „100.000“ rozhodně není typografická chyba. Respektive, určitě by bylo hezké použít mezeru v šířce interpunkčního znaménka nebo alespoň půlky čtverčíku, což ovšem není možné. Zároveň je potřeba brát v úvahu, že hlavní je, aby se číslo nerozdělilo na dvě řádky (pochybuju, že by Facebook dovolil vložit nezlomitelnou mezeru). Ale samozřejmě – ano – šlo by to napsat opisem…

2 | Jiří Trnka

24. 3. 2009 v 9.08

Avatar

ad 1) Ono jde spíše o problém, že v daném obrázku je číslo 100000 uvedeno 2x, a to pokaždé jinak.

3 | Retal

24. 3. 2009 v 23.09

Avatar

To já bych první inzerát označil za nejzdařilejší, protože vyvolává hned dvě silné emoce:
– strach ze smrti, ze stáří, nebo přinejmenším z „prázdného života“
– touhu pochlubit se před ostatními

Reklama na Sperky.cz je nemastná a neslaná. „Oblíbené značky šperků za jedinečné ceny“? Ale no tak…

4 | Petra Brodilová

25. 3. 2009 v 9.18

Avatar

Všimněte si, že u posledního inzerátu vůbec nehodnotím jeho text. Obrázek mě však jako cílovou skupinu zaujal. Celý článek je o využití obrázku a možných nástrahách, které s tím souvisí.

Při čtení inzerátu Zážitky.cz bohužel došlo k mému zmatení. Kreativita ano, ale ne za cenu, že inzerát nebude pochopen.

5 | Jan Hájek

26. 3. 2009 v 9.54

Avatar

Petro, díky za názor. Inzerát mne pobavil, když jsem ho tvořil a jak vidno, zaujmul i uživatele FB. Snažím se zrovna v inzerátech v této bizarní sociální síti nic napřímo nenabízet. Spíš jen tak poškádlit uživatele a nechat na něm, co si z toho „odnese“. Slovy systemiky: zacházím s člověkem/uživatelem jako s netriviálním strojem 😉

6 | Jasom

28. 9. 2009 v 10.09

Avatar

1. rek – Esteticka, je tam vtip, podporuje brand.
3. rek – V pohode, striedma – obrazok je dobry
2. rek – skoda slov

Přidat komentář

Petra Brodilová

Petra Brodilová

Stále studuji, občas pracuji a tento rok také více cestuji. Na svém blogu bych se s vámi ráda podělila o postřehy z internetového marketingu, který je mým koníčkem, studijním oborem a obživou zároveň.


Můj Flickr